Column

door Anneke Morsink

Als een huis een thuis is…

Doet het ertoe? Dat is de vraag die ik mij vaak stel als het gaat om reclame-uitingen. En dan bedoel ik niet onze wekelijkse advertentie zodat mensen je weten te bereiken als het zover is. Nee, ik doel meer op de vele verzoeken die de uitvaartbranche krijgt m.b.t. het sponsoren van goede doelen of het plaatsen van een advertentie in een gezondheidsboekje of zorgkrant. Je bent verstandig en kieskeurig, maar soms is er iets dat je hart raakt.

Kent u de HomeRide? Het is een jaarlijks terugkerend landelijk fietsevement bestaande uit zelf samengestelde teams. Onlangs hebben 57 gesponsorde teams gereden voor de alom bekende Ronald McDonald huizen en fietsten zo’n € 900.000,-- bij elkaar. Vijfhonderd kilometer in 24 uur, de route is altijd in hartvorm. Natuurlijk ging ik ons team aanmoedigen en mijn man en ik stonden bij een tussenstop waar de rijders even kunnen ‘bijtanken’. Onder de mensen ook een stel met een spandoek waarop stond: “Stars in heaven”. Twee namen geschreven in sterren. Twee kinderen die het niet hebben gered... Hoeveel uren hebben deze mensen doorgebracht in het ziekenhuis? Hoe vaak ervoeren zij hun Ronald McDonaldhuis als een thuis en zagen daardoor kans hun kind te knuffelen en het voor te lezen voor het slapen gaan? Ik voel grote saamhorigheid met deze organisatie, met de vele sportieve fietsers, met allen die betrokken zijn en aanmoedigen. En daaraan en daarmee wil ik mij verbinden als ondernemer. Omdat je weet dat het goed is. Om de vele ‘stars in heaven’…